wtorek, 15 października 2019

Profesjonalny blog o półtorakach - wpis pierwszy

Witam


Zakładam blog dotyczący monet Zygmunta III Wazy jakimi są półtoraki. Monetki te nie są może jakoś wyjątkowo piękne ani też duże, czy bite z wysokiej jakości srebra ale potrafią zainteresować. Już kilka dobrych lat potrafią mnie zaskoczyć. I okazuje się, że nie jestem w tym odosobnionym przypadkiem...
Poniżej jeden z ładniej zachowanych półtoraków z 1617 z hakami. Gdyby nie delikatne niedobicie w okolicach godziny 8 (rewers) i 12 (awers) byłaby to przecudnej urody moneta.

Stworzyłem ten blog z kilku powodów.
* Centralizacja informacji - w internecie jest mnóstwo informacji na temat półtoraków ale są one rozproszone. Tutaj w miarę dodawania kolejnych wpisów postaram się zebrać jak najwięcej wiedzy o tym nominale w jednym miejscu. Oczywiście nie znaczy to, że będę kopiował istniejące już wątki, byłoby to bezcelowe ale choćby na forum TPZN w temacie o półtorakach jest już ponad 1500 wiadomości (też sporo moich), z czego merytoryczna wartość to jakiś % więc czasem wyselekcjonuję jakiś interesujący materiał. 

* Niezależność - Wcześniej publikując moje wpisy na temat półtoraków korzystałem z uprzejmości Wojciecha, prowadzącego blog o monetach Zygmunta III Wazy. Jednak natłok obowiązków często uniemożliwiał mu aktualizacje, które wprowadzałem, więc postanowiłem pójść własną drogą. W tym przypadku pozwolę sobie przytoczyć 4 wpisy, które już się tam ukazały - w końcu są mojego autorstwa ;) - ale to później, trzeba zachować jakąś chronologię.

* Poszerzania wiedzy - w trakcie przygody z półtorakami poznałem kilka naprawdę fajnych osób (od części mam nawet dedykację w katalogach przez nich wydanych :) ), z którymi prowadzę często długie dyskusje. Bardzo cieszę się z tych znajomości bo pokazuje, że są osoby podobnie jak ja pozytywnie zakręcone na punkcie poszerzania wiedzy o tym nominale i ogólnie historii jaka się z nimi wiąże.

Wygląd i układ bloga z biegiem czasu zapewne się zmieni aż uznam, że jakiś ostatecznie mi pasuje. Narazie zapraszam do czytani i komentowania. 

Sławek
poltorakiblog@gmail.com

1 komentarz:

  1. Możesz też korzystać z mojego fanpage - o ile pamiętam kilka ciekawych rzeczy tam było :)

    OdpowiedzUsuń

Komety...

Idzie luty, podkuj... no nic się nie rymuje z portfelem, kontem, kasą, mamoną, wypłatą...  Może coś takiego: w lutym są często niezłe aukcje...